söndag

Brudkrona



Det ringde från jobbet på mobilen för nån vecka sedan, det var L som undrade om jag ville göra en brudkrona åt L's frisör, hon behövde den inför sitt gesällprov. Som nybliven mamma har jag inte direkt prioriterat pärlorna det senaste halvåret...

Men jag har ju svårt att stå emot en utmaning, jag har aldrig gjort en brudkrona tidigare och tänkte att nån gång ska väll va den första. Några googlesökningar på nätet fick inspiration att kicka igång och efter några timmars pysslande med försilvrad koppartråd och sötvattenspärlor blev det så här!

Kul att pärla igen? Ja, absolut!!! Synd bara att tiden inte riktigt räcker till, det får bli om kvällarna när bebban sover gott.

1 kommentar:

Kär-Smycken! sa...

Hej! Vilka fina smycken du gör. Får jag länka till dig på min blogg?
Ha en skön vecka!

TÄVLINGSDAGS! Vinn en härlig silverring här: http://karsmycken.blogg.se